Novi ID.4 GTX
Volkswagen širi obitelj ID. vozila sportskom proizvodnom markom GTX.
- ID.4 GTX(1) dovodi dvostruki motor i pogon na sve kotače u obitelj ID. vozila
- Ofenziva elektrifikacije: marka Volkswagen namjerava do 2030. godine povećati prodaju potpuno električnih vozila u Europi na razinu od 70 %
Marka Volkswagen predstavila je u okviru digitalne svjetske premijere u hangaru bivše zračne luke Tempelhof u Berlinu svoj prvi potpuno električni model s vrhunskim performansama: ID.4 GTX. Nova marka proizvoda unosi novi, inteligentni sportski karakter u svijet električne mobilnosti. ID.4 GTX je kao prvi model koji se temelji na modularnoj električnoj platformi (MEB) opremljen dvostrukim motorom i pogonom na sve kotače, a k tomu oduševljava kvalitetnim elementima dizajna.
"Vožnja na električni pogon jednostavno je zabavna - a uz model ID.4 GTX dodatno povećavamo razinu sportskog karaktera i dinamike", rekao je Ralf Brandstätter, generalni direktor marke Volkswagen. "Do sada najemocionalniji član obitelji ID. vozila pokazuje da se električna mobilnost i vrhunske sportske performanse međusobno ne isključuju."
Model ID.4 GTX ima po jedan e-motor na stražnjoj i prednjoj osovini. Oni zajedno imaju najveću snagu električnog pogona od 220 kW (299 KS)* i zajedno mogu funkcionirati kao pogon na sve kotače - što je premijera u obitelji ID. vozila. Inscenacija svjetske premijere u hangaru bivše zračne luke Tempelhof pokazala je što sve taj inteligentno upravljani pogon na sve kotače može: ID.4 GTX bez ikakvih se poteškoća uspeo na rampu s nagibom od 37,5 %. Zahvaljujući dvostrukom motoru i pogonu na sve kotače vrhunski model serije vozila ID.4 k tomu ubrzava za 3,2 sekunde iz mirovanja do brzine od 60 km/h, a za svega 6,2 sekunde do 100 km/h. Elektronički ograničena najveća brzina iznosi 180 km/h.
"Puni okretni moment električnih pogona odmah je dostupan, a izvrsno ponašanje vozila u vožnji osjeti se u svakom zavoju", rekao je Thomas Ulbrich, rukovoditelj odjela za tehnički razvoj. "Također, inovativni koncept rada i sigurnosti jednako je inteligentan kao i pogonski sustav! Vozač će primjerice dobiti potporu jedinstvenog Augmented Reality Head-up zaslona te opsežnih sustava potpora."
Dizajn modela ID.4 GTX naglašava njegov posebni karakter, kombinaciju užitka tijekom vožnje i robusnog izgleda. Poznata svjetlosna traka kombinirana je s markantnim i dinamičnim elementima - među kojima se posebno ističu tri saćasta elementa koja čine svjetla za dnevnu vožnju i koja posreduju sportski karakter i kada je vozilo u stanju mirovanja, pri čemu istovremeno uspostavljaju vezu s modelom Golf GTI (2). Magnet za poglede u stražnjem dijelu vozila su, uz novooblikovani branik, 3D LED stražnja svjetla te njihova stop svjetla koja su izvedena u obliku slova "X".
Boja vozila dominantnija je nego kod modela sa stražnjim pogonom. Krov i stražnji spojler izvedeni su u crnoj boji, dok je letvica okvira krova izvedena u antracit boji visokog sjaja. Unutrašnjost se također odlikuje novim konceptom boja. Gornje područje instrumentne ploče i umetci od umjetne kože u vratima izvedeni su u tamnoplavoj nijansi "X-Blue" koja je simbol za održivost. Crveni kontrastni šavovi - klasičan simbol za sportski karakter i snagu - postavljaju posebne akcente u vratima i na sjedalima. Logotip GTX nalazi se na kolu upravljača, letvicama u pragovima i - u perforiranoj izvedbi - u gornjem području naslona prednjih sjedala.
Nova proizvodna marka GTX daje novi vjetar u leđa obitelji ID. vozila, a time i strategiji poduzeća ACCELERATE. Volkswagen na temelju nje želi postati najpoželjnijom markom kada je riječ o održivoj mobilnosti. Cilj je do 2030. godine povećati udio potpuno električnih vozila u prodaji diljem Europe na 70 %. Marka Volkswagen do 2050. godine želi postati klimatski neutralna.
Do 2025. godine uložit će oko 16 milijardi eura u područja e-mobilnosti, hibridizacije i digitalizacije.
Model ID.4GTX bit će uveden na europska tržišta tijekom ljeta 2021. godine. U BiH ga očekujemo do kraja godine, kad će biti poznata i cijena za BiH tržište.
1. ID.4 GTX - potrošnja struje u kWh/100 km (NEFZ): 19,1 - 18,1 (kombinirana); emisije CO2 u g/km: 0; klasa učinkovitosti: A+.
2. Golf GTI (180 kW / 245 KS) - potrošnja goriva u l/100 km (NEFZ): u naseljenim mjestima 9,0 - 8,6 / izvan naseljenih mjesta 5,6 - 5,3 / kombinirana 6,9 - 6,5; emisije CO2 u g/km: kombinirane 157 - 149; klasa učinkovitosti: D - C
*Najveća snaga električnog pogona od 220 kW: najveća snaga koja je utvrđena u skladu s UN-GTR.21 (UN-ovi globalni tehnički pravilnici), a koja se može iskorištavati najviše 30 sekundi.
Snaga koja je na raspolaganju u individualnoj situaciji u vožnji ovisi o varijabilnim čimbenicima kao što su vanjska temperatura, razina temperature, napunjenosti i kondicioniranja ili fizička starost visokonaponske baterije. Raspoloživost najveće snage prvenstveno iziskuje temperaturu visokonaponske baterije u rasponu između 23 i 50 °C te razinu napunjenosti baterije > 88 %. Odstupanja, osobito od prethodno navedenih parametara, mogu dovesti do smanjenja snage pa sve do neraspoloživosti najveće snage.
Na temperaturu baterije u određenom se opsegu može utjecati putem funkcije klimatiziranja vozila u mirovanju, a stanje napunjenosti može se između ostaloga namjestiti u vozilu. Snaga koja je u određenom trenutku na raspolaganju prikazuje se u pokazivaču raspoložive snage električnog pogona vozila.
Kako bi se što bolje održavao iskoristivi kapacitet visokonaponske baterije, preporučuje se namjestiti ciljnu razinu punjenja od 80 % za svakodnevno korištenje (što se primjerice može promijeniti na 100 % prije vožnje dugim dionicama).