Volkswagen predstavio novu ID. Šasiju, i već se zna kad će se pojaviti prvi avantgardni ID. u prodaji i po kojoj cijeni
PRVI ČLAN VOLKSWAGENOVE ELEKTRIČNE PORODICE ID. VOZILA POJAVIĆE SE U PRODAJI 2020. GODINE, PO CIJENI PRIBLIŽNO KAO GOLF DIZELVolkswagen je predstavio šasiju za porodicu električnih modela i prvi put ponudio inicijalni pogled na jedinstvenu strategiju platforme za električne automobile, koju će brend koristiti da ostvari svoju viziju “Electric For All” (elektrifikacija za sve).Modularna električna matrica MEB (modular electric drive matrix) služi kao osnova za ID. šasiju koja je potpuno jedinstvena za Volkswagen, te jasno ukazuje na posvećenost kompanije elektromobilnosti.
Za razliku od tržišne prakse, ID. šasija nije retroaktivno modificirana platforma za vozila sa SUS motorom. Umjesto toga, konstruisana je od početka, sa elektropogonom u vidu, što omogućuje Volkswagenu da može optimalno iskoristiti svoj tehnološki potencijal.
Štaviše, dizajn i koncept vozila su fleksibilniji nego ikada – spektar se kreće od kompaktnih automobila do SUV-ova i kombija.
“ID. je prekretnica u tehnološkom razvoju. To će biti prvi potpuno povezani, potpuno funkcionalni električni automobili, koje milioni ljudi mogu priuštiti”, tvrdi Christian Senger, šef Volkswagen Product Line e-Mobility.
Sa svojim avantgardnim dizajnom, ID. je namijenjen vozilima sa nultom emisijom, koja će svojim asortimanom impresionirati kupce – nešto što će se približiti nivou današnjih benzinskih motora. ID. će biti prvi član porodice vozila koja će se pojaviti u prodaji u 2020. godini – potpuno povezan kompaktni automobil koji će koštati približno isti kao Golf dizel.
Unutrašnje dimenzije i varijabilnost ID.-a jednostavno će imati ista ograničenja klase. Vozač i putnici će imati izuzetan komfor i udobnosti, uporediv sa višom klasom vozila. Sve to je omogućeno zahvaljujući izuzetno dugom međuosovinskom rastojanju, što rezultira kratkim prevjesima. Nije potreban motor sa unutrašnjim sagorijevanjem, pa je raspored osovina fleksibilniji.
Pogled na ID. šasiju otkriva elektromotor, koji je ugrađen u stražnju osovinu, te bateriju koja je postavljena u pod vozila. Takav raspored nudi optimalnu raspodjelu mase, što pruža dobra vozna svojstva i ugodno visoku poziciju sjedišta.
Prenos snage sa motora na stražnju osovinu vrši se pomoću mjenjača sa jednim stepenom prenosa.
Prema WLTP proceduri, skalabilni doseg za svaki ID. model će biti između 330 i 550 kilometara. Sistem brzog punjenja snage 125 kWh, osiguraće znatno kraće vrijeme i omogućiti dopunjavanje baterija u roku od 30 minuta, do 80% kapaciteta.
MEB, na kojem se zasniva šasija, služiće kao tehnička matrica, ne samo za sve modele Volkswagenove ID. porodice, već i za mnoge električne automobile brendova grupe: Audi, Seat, Škoda i VW Privredna vozila. Kao takvu, MEB će koristiti pet brendova u tri regije svijeta.
“Modularni električni pogon (MEB) je vjerovatno najvažniji projekt u historiji Volkswagena, sličan tranziciji sa Bube na Golfa. To će biti osnova za više od 10 miliona električnih automobila u čitavoj Grupi, u prvom talasu i uvešće nas na put elektrifikacije”, kaže Thomas Ulbrich, član upravnog odbora brenda Volkswagen, odgovoran za E-mobilnost.
Izvor: ProAuto